2 etapa UT les Fonts : LA TIRANIA DELS TEMPS DE TALL

Vaig dormir tres hores i em vaig despertar 4 vegades. Pensar en el que et vé al damunt, manté tibant tot el teu cos. Ens reunim a la cuina de la casa i les cares son un poema!

20140317-131617.jpg
Només en @patillades sembla tranquil, ha jalat amb gana i a més, cosa molt important per ell, ha cagat bé. Sortim al carrer i el vent és terrible, a les previsions deien molta calor, pero vent! I fort!
A la sortida ens fiquen l’arenga de la película 300; a mí no em motiva, però la gent s’esvera molt i surt tothom esperitat! A la primera curva del poble em giro i ja vaig últim 😦 AI MARE QUE PATIREM!!!
En @patillades em va dir que al km 2 hi ha una sèquia, que la gent es lerda i es forma un tap terrible. Penso que quan arribi al tap em relaxaré. Sorpresa! No hi ha tap ! O si hi era, he trigat tant a arribar  que ja no hi és! La puta sèquia és terrible de passar, no saps si anar per la dreta o per l’esquerra, rocs, arrels, barranquet al costat i jo que em sento un puto “lerdo” (gràcies pati!).
Anem un grupet d’endarrerits. Semblaría que a la cua d’un Ultra hi ha gent poc preparada o amb poca experiència; però res més lluny de la realitat ( com a mínim a Xerta ). “Que si jo he fet 2 rondes dels cims “, ” jo tota la copa catalana de resistència”. Aquí el més tonto fà rellotges !!!

Arribem a Paülls ( km 10 ) amb molt de vent. Allà està la meva dona i suporter incondicional, m’anima i endavant .
Al cap de 500m comença un dels 4 pepinos que s’han de pujar. Nomès entrar al primer corriol -PAM ! Punxada al soli esquerra
“No pot ser! Amb això no hi contava 😦 ”
Baixo ritme i la pujada es un infern! Mal a la cama i sensacions pèssimes , veig un paio que baixa i li pregunto:
-Què t’ha passat?
-Res, però tinc males sensacions.
Collons! Però si jo estic fet merda (penso)
La pujada es fa moooolt llarga i quan arribo a dalt el vent es molest de veritat . Tot i així, hi ha un llac ben maco.

20140317-164329.jpg

20140317-164405.jpg
El primer tros de baixada és pista i tinc les cames com si portes 80km. No tiro i estic molt decebut.
Llavors per darrera va aparèixer en Julián, no ens coneixíem però a partir d’aquí vam anar junts tota l’etapa. Em va demanar un ibuprofeno, jo nomès en duia un i no m’el volía prendre. Li vaig oferir la meitat i ho va refusar:
-Jo de tú, tal com vas, m’el prendría tot!
Dit i fet! M’el prenc i la punxada marxa, les cames tiren una mica més i ara el que va justet és ell. Del km 18 fins al 30 és un infern .
Primer pista ,després la pujada dreta, més la pseudo vía ferrada amb un pati de 50 m a l’esquerra que m’encongeix el cor ( amb el vertigen que pateixo, fer-me passar per aquí no té nom!)
Arribem , ja últims , al km 33 on està la meva dona, hidratem i avall un tram molt xulo i bonic per córrer. En Julián s’ha près un ibuprofeno i sembla que és un altre, va llençat, pim pam pim pam …

20140317-165913.jpg
Amb els escombres trepitjant-nos els talons!
Fins hi tot els escombres ens pregunten que què ens passa que anem tant ràpid?
En aquesta baixada és quan comencem a patir pels temps de tall. Ens diuen que tanquen a les 14:30 i nosaltres pensàvem que era a les 15:00. Apretem les dents i entrem al control de Sant Roc amb 10 min de marge! Quin patir!
Pregunto a la dona pels companys i coneguts que estàn en cursa i sense perdre temps arrenquem cap al tercer pepino. En Juliàn està fort i em va esperant i controlant perquè estic justet. Fa una mica de calor i es comença a notar les hores. A mitja pujada trobem un basc que abandona i més endavant atrapem a tres més ( això ja comença a fer bona pinta). En Julián diu que encara avançarem a més gent, la seva confiança em dona ànims :))
Quan fem cim al km 48 ens adonem que hem fet curt d’aigua i ens queden 6km de baixada fins a Alfara!

20140317-172322.jpg
La set és terrible, empasso saliva per veure si m’autohidrato mentres penso en el @raulkoala quan diu que pots reabsorbir la femta. No serveix de gaire i, a més, la baixada es infernal! Rocs i pedra solta que en aquestes alçades de cursa fan molt mal … Conseguim arribar amb 15 min de marge al control d’Alfara !!! Allà hi tenen un abeurador, hi foto tot el cap a dins i no paro de beure ( semblo un gos !!).

20140317-172955.jpg
Parem 3min i mig i cap a l’últim cim! Sobre el paper era el més fàcil, però en aquesta Ultra no et regalen res de res. A punt de fer-se de nit arribem al cim, “nomès” ens queden 9 km de baixada ! Comencem a baixar i a la carena no trobem cintes ,el temporal de vent en aquest moment és terrible i la nit ens cau a sobre de cop. En Julián comença a baixar cap a la dreta pero no es veu camí bò. Ens atrapen les dues noies i el noi que veníen darrera i tots busquem cintes 😦
Truquem a l’organització i amb el vent ens costa entendren’s, però al final m’indican molt correctament i trobem el cartell de Font Nova 1,9km JA HI SOM !!!
En aquest moment ens truca la Rosa i em pregunta ón som?
-Estem a 1,800 de font nova!!!!!
-Doncs no us deixen seguir.
-Com???????
-Sí , que tanquen el control!
-I una merda ! Digals-hi que esperin cony, que en som cinc i que volem seguir!!
Apretem una mica però la manca de cintes reflectants, el vent, més lo espaiades que estàven ho fan tot molt difícil .
Aconseguim arribar i si volem seguir es sense pitrall, el món s’ensorra … Tot el puto esforç per arribar a la merda, un altre mega fail. Mai podré acabar un UT dignament ????
Al final decidim pujar al cotxe i diumenge prendre la sortida per l’última etapa. PUTUS TEMPS DE TALL!
Estic molt emprenyat, cansat fastiguejat, frustrat i fins els collons.
Arribo al pavelló i allà esteu tots : Jérôme, Fiona, Alba, Esteban, Anna, Roger, Christian, Xavier,Irene, Dani, Marta, Raúl, Mans… ( si em deixo algú ho sento ). GRÀCIES!! M’animeu, em parleu d’ous grans i de valentía, i ja començo a pensar en seguir corrents demà 😉

PD: els temps de tall són les normes de l’organització i tú, com a participant, les has d’acceptar! Per això es una COMPETICIÓ no una passejada.

About santitant

Córrer es l'excusa perfecte per voltar per les muntanyes

3 responses to “2 etapa UT les Fonts : LA TIRANIA DELS TEMPS DE TALL”

  1. pilarvi says :

    Tampoc és cap passejada el Tour de França i a vegades fan vista grossa amb els fora de control. Llàstima que us quedéssiu fora per tan poc!!!

  2. patillades says :

    Hahaha, em sap molt greu haver-te fet sentir un lerdo a la sèquia, mira que la pots gaudir fent de funambulista si hi vas sol 😛 He rigut molt amb l’intent d’hidratació a través de la reabsorció de femta, al puto Raül només li pots fer cas quan parla de pit i collons.

    És un drama que haguéssiu de plegar, perquè de pota i ganes per arribar us en sobraven. La competició té un organitzador i unes regles que s’han d’acceptar, però ells també van fallar a nivell de senyalització perquè per allí de nit no hauria trobat el camí ni el tato; us van fer una bona canallada :/

    A la propera acabes segur, i de totes maneres per a nosaltres ja ets un guanyador 😉 Com diria el Koala, que ben patit!

Deixa un comentari

